tisdag 16 december 2008

titanic

Hade totalt glömt hur hemsk filmen är. Livbåtar som fylls med bara en tredjedel till levande musik som fortfarande spelas medan de i tredjeklass är inlåsta under däck. Mamman som inser sitt öde och nattar sina barn i sängen för sista gången, ett äldre par i förstaklass håller om varandra på sängen samtidigt som vatten forsar in i rummet. Iskallt vatten, panik och mörker. En sista bön innan allt släcks. Tänk tystnaden när fartyget sjunkit.

Och allt detta har hänt på riktigt. Jag ryser.

2 kommentarer:

Minna sa...

Jag hade också glömt! Förut tyckte jag den var jättebra nu hade jag ONT i magen HELA filmen. Varje gång de visade ett barn var jag nära lipen. Han den där lilla som stod nere i koridorn, uahahahäääää.

Jag får svårt att andras i sånna där drunkan filmer! :(

sagt o gjort sa...

Precis!! Jag fick också svårt att andas. Ja alla barn var bara för bedrövligt.. och 1 livbåt vänder tillbaka =(