söndag 28 december 2008

tillsammans är man mindre ensam

Men hallåååå, vad är detta? Softa ner för bövelen. varenda blogg tjatar om sallad och sushi, tulpaner och att hänga tomten. Jag är inte färdig ännu. Sitter hemma ensam i en tom lägenhet med ett berg av packning efter en otroligt intensiv jul. Brukar det alltid vara såhär? Eller var jag äntligen tillräckligt pigg för att inse att det är madness att fira jul som skiljsmässobarn?

Kanske, men tack o lov för all madness. Familj och släkt och bak och stök och kärlek och gnabb och trepersonerskramar.

Nu sitter jag här hemma igen som om det aldrig varit jul. Jag vill hem till mamma igen, till kramar och hård säng, gran, och pynt. Mer julskinkemacka och chokladtryffel får plats i magen. Tur för mig att det bara är en halvtimme bort...

Inga kommentarer: