onsdag 31 december 2008

2008

januari
Jag fyllde 24 i Tignes på en underbar alpresa med mycket skidåkning, fest och med min syster och nya och gamla vänner. Kom hem sjuk som ett as och började på Beteendevetenskapliga programmet.


februari
Var på möbelmässan med mina gamla kollegor, saknade Ljusrumgänget. Hade svårt att vänja mig vid att pendla till skolan i Västerås. Men jag var lyckligare än någonsin efter min långresa. Var i Linköping hos min syster.



mars
Började på mitt nya extrajobb i Balkongbutiken med att jobba på Rum och Trädgårdsmässan. Mamma fyllde 50 med dunder och brak!



april
Jag var ännu en gång i Linköping och hälsade på Camilla. Jobbade på trädgårdsmässan i Älvsjö.



maj
Solen sken, förutom helgen vi var på Gotland med en massa tokiga studenter. Vi pluggade psykologi för allt vi var värda. Mycket skratt mycket glatt som en göteborgare skulle sagt. Vi hade schlagervaka och Jeppe valde att sätta en mexkansk touche på den.


juni
Mormor, morfar, morbror, moster, mamma, syrran och jag reste norrut. En fantastisk resa till min familjs rötter. Umeå där mamma och hennes syskon växte upp, en känslosam utflykt till Ratan, där sommarhuset som morfar byggt ligger. Sen vidare till Haparanda, där morfar och vår släkt Taube kommer ifrån. Är så tacksam att vi gjorde detta! Vi hade stor fest på landet för att fira att mamma fyllt 50 och hennes sambo 60 år.


juli
Sommar och semester. Världens högtryck kom lagom tills jag stack ut och seglade med morbror med familj. Efter det hade Lisa och jag lata och roliga dagar på landet. Startade månaden med en tjejhelg i Torshälla.

augusti
Första augusti kom hösten, då åkte mamma, syrran och jag till Gotland. Inga lata dagar på stranden, men utflykter och mys i Visby. Min vän Jennie hade namnfest för Noah. Jag fick klämma på mig alla kläder och var obekväm och missnöjd, satte igång med stenhård GI.


september
Sorg och glädje i en salig röra. Det som inte fick hända hände. Lediga ensamma dagar, goaste Noah gosade jag med, mormor fyllde 75 och Camilla min syster hade fest med Cirkustema.


oktober
Stress. Bollade 4 olika jobb i luften, pluggade mer än någonsin, och insåg att socialpsykologi var min grej. Opererade mitt bråck i benet. Försummade allt utom skolan, min GI mat och träningen, vilket gav resultat... Handen ville skriva och hjärnan luftas, så jag startade min blogg!

november
Jag vägrade höstdepp och hann träffa alla fina vänner och göra en massa roliga saker. Var glad som en lärka.

december
Mycket sjuk, mycket ledig. Pigg under hektisk jul, 8 mjölkpaket lättare än i augusti åt jag mina första godisar på mycket länge.. I mitten hälsade jag på syster i Linköping för sista gången innan hon är färdig civilekonom och flyttar hem efter 4½ år.

Inga kommentarer: