onsdag 16 februari 2011

Jag vill varna känsliga motionärer:

Två saker jag inte riktigt kommer över. Två riktiga DONT'S i min värld. Vi pratar gymmet, vi pratar SATS. Vi pratar don't try this at home. Eller sats menar jag.

Scenario 1: Jag står i kön för att logga in på passet. En kille glider in från gymmet. Han är klädd i den värsta sjuhelsikes outfiten jag sett. Keps, jag förstår inte keps på gymmet. Ingenting dock mot hans shorts. Så i den milda grad tajta att jag än i dag känner mig illa till mods. Det såg ut som att han hade blöja, framifrån, fattar ni. Sunkig collegetröja on top.

Ok fine, han ser ut som stryk på gymmet, gör så, detta hade passerat min blogg om det inte vore för... STANKEN! Han luktade så illa att jag fick omedelbara kväljningar! Så himla inte ok! Tror ni inte denna sköna dude sitter i den redan varma spinningsalen när jag kommer in? Tack min lyckliga stjärna för att det fanns en ledig cykel, längst i från honom. Alltså, han luktade så som en killes blöta träningskläder gör efter att ha marinerats i en vecka. död.

Scenario 2: Alltså jag kanske är känslig, men detta var nasty. En tjej står mitt emot mig i duschen efter passet. Hon har typ flyttat in. Med omsorg tvättas hår som tå. Sen, SEN tar människan fram sina skrubbhandskar. Allvarligt, hon skrubbar bort döda hudceller i gymmets dusch. Jag dog, igen.

Uppdatering: jag glömde säga, hur kunde jag glömma att säga att killens shorts var...vita? Snortajt, polyester, som stinker.. ok jag ska sluta.

5 kommentarer:

Sara sa...

Haha! Nu kom jag pâ varför jag inte saknar att gå till gymmet. ;)

sagt o gjort sa...

Jag förstår dig. Man blir smärtsamt medveten om andras ... kroppar. :)

No-one sa...

FY!!! Ieewww. Jag har haft en sån där stinkbomb på mitt spinningpass en gång. Fruktansvärt.

sagt o gjort sa...

Helt sjukt. Det var inte ovanligt på friskis och svettis med illaluktande gubbar. Men detta en ung kille på hippa sats. Värst: hans självsäkra smil när han drog runt i lokalen.

Hoppas du blir förskonad i fortsättningen!

Emma sa...

Stanken känns igen. Men hur är det möjligt?! Jag svettas oxå men inte fan luktar jag som sju svåra år.

Får heller inte glömma damerna på friskis som fläker ut sig i bastun samtidigt som de skalar en apelsin. Fruktstund i naket tillstånd liksom!