torsdag 10 februari 2011

Do your math!



Scenario: Jag ska lämna tillbaka en klänning på en stor klädkedja, vi kan kalla den H&M. Tänkte även kika efter kavaj till helgens bröllop och lite annat. Hade en rabattkupong som ger 20% på köpet om man handlar 3 varor. Hittade 3 finfina saker!

Kassörskan slår in tre varor, gör returen, drar av rabatten. Hajar ni, hon drog rabatten efter returen som var på nästan hela summan.

Jag: Nu drog du väl inte rabatt på hela köpesumman?
Kassörska: Nej men du lämnar ju tillbaka en grej, det är därför.
Jag: Men rabatten är ju på det jag handlar? Returen har ju inte med den att göra.

Tystnad. (tänk tänk tänk.... hon ser verkligen ut som Nalle Phu här). Tillslut rycker hon på axlarna.

Kassörskan: Jag tryckte på fel knapp.

Kassörskan: (Det är här hon skulle säga, oj ursäkta, jag tänkte fel, typ sorry jag höll på att blåsa dig på 2/3 av din rabatt!) Men nischt, hon tryckte på fel knapp. Inte hennes fel jueeee.

Well oh well, intresseklubben antecknar. Men tänk alla som snällt betalar när de gör såna här misstag? Risigt.

Inga kommentarer: