torsdag 20 november 2008

piiiiiiiiiiiip piiip SJ

SJ i mitt hjärta, låt mig besjunga dig nuu, åldrade urgamla spåår, att komma i tid är ej din grej. Av transporter jag känner i världen så är du den sämsta av aaaallt, dyr, sen, långsam och tråååkig, ja du är inte värd ens palt.
Kanon SJ! Den här veckan har verkligen varit intressant. Jag blev ju lämnad kvar på stationen i tisdags pga elfelet som slog ut all tågtrafik i stockholm, mina klasskompisar som tåg tåget innan kom fram efter en resa på ca 2½ timme. Det tar 1 timme till Västerås i vanliga fall. Men det fantastiska är ju vad som händer på deras hemresa. Jo SJ (i mitt hjääääärta) tänkte att vilken bra dag att då göra en kontroll!
Så kontrollanterna ser på mina klassmates studentkort att där saknas SJ logga (kåren hade skickat fel kort) och att de då inte har rätt att köpa biljetten de köpt. Så de får böta. Med tanke på vad Sj orsakat den dagen kanske man kan säga oj, fixa det till nästa gång. Jag gissar att jag åker ensam till skolan imorgon, och eventuellt lägger jag krokben för konduktören.

Inga kommentarer: