onsdag 19 november 2008

lingem berries


Lingon?

Min amerikanska mattokiga vän Josh frågade if lingem berries are in season. Öhh är dem det? Eller den har väl just passerat? Anledningen till att han vet att lingon finns är för att jag hittade det i en mataffär i Costa Rica. Men jag tänkte iaf att jag skulle skicka en käck bild på hur lingon ser ut och googlar lingonberries. Vad ser jag? Jo detta! RÖNNBÄR och en frän text om vad man har lingon till på engelska. Hahahaha! Det är kanske inte så roligt egentligen. Men lite? Hur som helst så saknar jag Josh (som fortfarande bara är en vän, kära familj) extra mycket dessa dagar eftersom det var just veckorna precis för ett år sedan som vi var på äventyr i landet långt borta.

Josh, alltid glad, alltid mössa, alltid kök.

The lingonberries spread, lingonsylt blandat med philadelphiaost på bröd. Rekommenderas!

Jag och kocken gör pasta i u-landskök

Inga kommentarer: