onsdag 5 november 2008

lugn jul

I bloggvärlden pratas det mycket om julen nu. Det blir så gissar jag, så fort mörkret kommer. Det är lite härligt att vi varje år längtar så mycket efter julen trots att vi mitt i karusellen önskar att den skulle stanna. Tror inte att det bara är jag som tycker att det är lite jobbigt med all köphets, så mycket reklam, så mycket folk i butikerna. Oavsett så har även jag trillat dit nu, jag längtar efter julen. Kanske är det lite extra i år eftersom jag förra året kom hem 3 dagar innan julafton efter tre månader i Costa Rica, och missade mycket av adventsmyset. Men vilken mysig julafton det blir när man inte sett sin släkt på länge! Det är den känslan jag vill ha, kärlek och värme inte stress! Så nu säger jag som varje år, i år ska jag köpa julklapparna i tid!
Pepparkakshus som min syrra gav pappa i julklapp

Inga kommentarer: