fredag 8 april 2011

I ett 70-tals bibliotek nära dig


Letar febrilt efter bättre uppsatsämne. Jag var så nöjd med min idé men det visade sig för svårt enligt handledaren. Jag sitter på stockholms universitets bibliotek med Emelie och känner mig lite tjuvig. Väntar mig nästan att någon ska ta tag i mig och avslöja mig eftersom det inte är min skola! Här får väl inte du vara? Men ingen har upptäckt bluffaren ännu.



Och vädret som inte kan bestämma sig. Och mitt vacklande sinne. Och allt annat mellan himmel och jord. Som uppsatsämne till exempel. Tålamod.

2 kommentarer:

Malin Löfvenius sa...

Vadå för svårt? Men...vilket struntprat! Men du, kan du inte ta en del av ditt tänk? Vi talade ju om det här med identitet och hur man idag identifierar sig med var man bor osv....hur den rådande diskursen om socialt kapital påverkar individens identitetsskapande....eller nåt...?! Kraaam

sagt o gjort sa...

Tack fina du! Det är ju bara det att allt blir, typ, eller nåt. Jag vill ju ha en skarp frågeställning! Ska jobba På det i dag. Stor kram