söndag 1 februari 2009

att längta efter vår...

...är något jag verkligen försöker att INTE göra. Jag ser fram emot, tänker på varma solstrålar i ansiktet och tunnare skor. Men att tok-längta efter jul i oktober, sommaren i januari osv kan gå till överdrift. Jag vill göra januari/februari härlig istället! Vad kan jag göra just NU som gör att det blir tiptop med vinter? Solen går ner klockan 16 nu istället för att skymma vid två-tiden som för en månad sen, alltså är det bara ett kort tag som det är sådär jättemörkt. Vi lever i ett kallt och mörkt land, och jag vill inte flytta. Så som med allt annat kan man bara ändra sig själv och sin egen attityd till saker.
Livet går så GALET fort som det är! Välkommen februari!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Igår lös solen fram till ca 16.30, härligt!!!!
Kanske ska ta en sväng i Hammarbybacken innan säsongen är slut för att göra det lite roligare?!
//Emma

sagt o gjort sa...

Det vore kanoners min kära!! Jättesköj! jag borde teståka mina smärtpjäxor också innan de åker till försäljning. pöss!