onsdag 21 januari 2009

kropp och själ hör ihop


Fel. Ful. Trött. Så känns det just nu. Visst har alla sina fuldagar? När inget passar, alla kläder sitter fult, håret beter sig som trotsig tvååring, sminket tycks rinna av och obehaget kryper längs ryggen.


Ja men kul, så känns det just nu.


Stök. Trångt. Inget får plats, alla lådor är lite småstökiga. Min lägenhet är inte okej för tillfället. Några gånger om året måste jag göra en storröj och rensa, sortera och ta upp på vinden.


Ja men kul. Där är jag nu. Kärnan är kontroll, jag har inte koll på tid, kropp och rum. Men jag sitter ICKE här och tycker synd om mig själv. Istället funderar jag på hur det här tillståndet ska övergå till mitt normala glada och harmoniska tillstånd igen.


Lösningen är:


  • Träna! Blir glad och (snygg!!) stark av det!

  • RÖJA!! Massor ska upp på vinden, Feng shui tack.

  • Klippa mig. Gör underverk på en timme.

  • Ta kontroll över min tid och plugga mer.

  • Köra en GI omgång steg 1 och 2 i några veckor.

Vad brukar ni göra när ni har såna här perioder? Vore jättekul att höra era tips!


Illustration: Mats Gustafsson.

4 kommentarer:

Nipe sa...

Tja, vad brukar jag göra..
Ungefär som du, jag rensar och röjer, tränar, tar massage och piffar kanske till mig lite extra.
Pusslar och bloggar förståss!

sagt o gjort sa...

Där sa du the magic words.. efter en dag med sånt mår jag tiptop =)

No-one sa...

Åh, jag vet precis känslan! En annan sak jag brukar upptäcka i såna stunder är hur alla kläder plötsligt blivit noppiga och/eller urtvättade! Fixa håret (klipp/tona), träna och städa brukar hjälpa mig lite grann.

sagt o gjort sa...

Pixa, ja precis!! Allt är fult och noppigt. Huvaligen. Idag sjunger vi lite på, det blir bättre och bättre dag för dag... ;)