fredag 9 januari 2009

jag erkänner..


...jag kan inte greppa konflikten mellan Israel och Palestina. Vem gör det i och för sig? Men åhh jag har verkligen försökt, gjort skolarbeten och läst artiklar. Nu när det är krig och flera sidor i tidningen varje dag, läser jag rubrikerna mest. Shame on me. Men det värker i hjärtat när jag ser på nyheterna. Jag kanske inte förstår all fakta, men hjärta till hjärta, människa till människa, så lider jag med dem som nu lever i skräck, förtryck och livsfara.

Med min gammelfarmors gamla smycke, kommer en liten hälsning!

Update: Goda tankar i all ära, så här kan vi praktiskt hjälpa till:

  • Sms:a AKUT GAZA till 72900 så skänker du 50 kronor till insatserna på plats. (Ej telenor).
  • Bankgiro: 900-8004, eller Plusgiro: 900 800-4, märk talongen "Gaza".

Eller gå in på röda korsets hemsida och läs mer. http://www.redcross.se

2 kommentarer:

Annie - PD sa...

Precis! Peace!
Jag drömmer om stridsvagnar och lider med folket :( Nu får det räcka.

sagt o gjort sa...

Verkligen! Aj, ush och fy för krig..