onsdag 2 mars 2011

Good morning

Är på passjakt igen. 10 nummer tar 20 min, minst. Jag har 100 nummer före i dag. Sitter på ett café i närheten så länge. Mitt nysminkade ansikte kan inte värja sig från mjölet från surdegsmackan, det hamnar överallt. En fantastisk hörnlokal, solen strålar där ute. En stunds peace of mind.




Konstigt café förresten. Det är så fint och mysigt här, men vad gör det när personalen inte bemödar sig med ett leende, eller att byta ut kaffet. Mysfaktorn dör.

Nytt pass med mitt nya fina namn. Jag minns hur det var när jag tog förra bilden, i gymnasiet. Jag fick ingen ordning på håret, så jag satte i lite mer vax, sen lite mer. Och så vidare... Tills jag såg ut som en stureplanskille, typ.



I dag kommer jag ha lite mjöl i fejset. Längre hår och ett gäng erfarenheter fler. Typ som att vaxigt hår inte gör så mycket (men att mitt hår absolut inte ska ha vax i sig, alls) men att ett leende kan göra hela skillnaden.

2 kommentarer:

No-one sa...

Vilken bra påminnare. Jag behöver förnya mitt pass och tänkte göra det innan jag flyttar om 3 veckor. Tack för påminnelsen!

sagt o gjort sa...

Varsågod! Åk till nacka strand vad du än gör :) om du inte önskar vänta 2-3 timmar förstås!