tisdag 22 mars 2011

Några ord om livet, resan, det som tynger och det som lyfter


Alltså, hur lagad kan man bli på en resa? Så här är det nu, jag är hemma igen, jag känner mig lite bättre. Långt ifrån bra. Men. Det viktigaste. Det finns hopp. Resor inger hopp. Det visar ögon och själ allt vackert som skapats, att oavsett vad som pågår i mitt liv så fortsätter snön falla och solen skina.

Resa är för mig otroligt viktigt. Det är obegripligt att jag inte har gett mig ut mer de senaste åren, trots studier. Javisst vecka i Grekland eller Kroatien ger solbränna och glädje. Men det är inte först nu jag snuddade vid mitt tidigare ryggsäckslivs fantastiska känsla igen. Jag jag talar om de djupare insikter sann frihetskänsla kan inge. Perspektiv. Nya tankar och banor som tillåts när spåren ändras för ett tag.

Min hjärna behövde så förtvivlat vila, och nu behöver jag plugga färdigt. Smärtsamt påtagligt att min livsstil är dålig för mig (plugga på annan ort= mkt hemmastudier ensam). Och innan jag börjar jobba, ni kan ju gissa vad jag tänker göra då? Det är dags att ta tillbaka mitt liv. Erövra världen en smula.

Love Anna

Inga kommentarer: