lördag 29 januari 2011

våga flyga



















Det faller på plats. Ångesten inför sista terminen är som bortblåst. Nu när kandidaten ska dit. Varför? För att jag är på rätt ställe. Jag ska bli Sociolog*, inte att blandas ihop med Socionom. Hell freakin yeah va grymt det känns. Jag blir beteendevetare, sociolog, socialpsykolog också för den delen. Och vet ni? Jag är skitgrym. Jag är bra på det där! Inte forskningen, inte metoden, men analysen, orden. Det ligger i mina händer. Dags att börja skapa.



*Sociologi är en vetenskaplig disciplin som studerar samhällen och social handling i vid bemärkelse. Speciell vikt lägger sociologin vid att försöka förklara och förstå människors handlingar och sociala identiteter; grupprelationer och -processer; social skiktning och sociala systemprocesser, samt vilka kulturella strukturer och processer som präglar moderna samhällen.

2 kommentarer:

No-one sa...

HÄRLIGT! Underbart att du känner så! Och grattis får jag väl lov att säga också? :-)

sagt o gjort sa...

TACK!! Inte klar än men snart så!