lördag 22 januari 2011

min kropp är mitt tempel och allt det där

Är det ändå inte lite konstigt? Jag vaknade på fel sida. Den sidan som är helt slut, som tänker mörka tankar och som inte kan ta in någon som helst info. Tänk er sur trumpen tonåring. Grattis, kul dag tänker man. Träning med mamma på schemat. En timme tidigare och ett mycket jobbigare pass än vi bestämt. Man ba åhhh liksom.

Men jag tog mig dit, och ta mig tusan! Som en studsboll hoppade jag runt på SatsCorePuls med en sadist som ledare. Det var helt klart mitt livs jobbigaste pass (ju jobbigare desto roligare hur funkar den ekvationen?) men ett fett smil över hela mig under tiden och efter.

Summa sumarum: träning är fantastiskt, för kroppen, för själen.

Nu, chokladkaka!

2 kommentarer:

Peace in mind sa...

Träna kroppen är bara toppen. Allt dåligt humör, alla mörka tankar motas bort!

sagt o gjort sa...

Ja så är det!