tisdag 18 januari 2011

mamma hade rätt (som vanligt)

Att man inte ska vända på dygnet är en sådan sak som min mamma har hävdat vikten av så länge jag kommer ihåg. Jag är av sorten som gärna gör detta. Eftersom det är så tråkigt att gå och lägga sig och fasligt skönt att sova på morgonen. Och hepp hepp nu är det gjort. Det är inte bra! Min sömn är helt upponer och jag är trött jämt. (Alla småbarnspäron kan titta bort nu, jag veeet att ni är triljoner gånger tröttare, gör inte mig piggare tyvärr). Det är inte så att jag dunar till eftermiddagen, men jag har svårt att komma upp i vettig tid. Och har jag gått upp i vettig tid somnar jag förr eller senare på dagen. Har ni inga braiga tips hur man blir av med detta (och den fundamentala tröttheten)?



3 kommentarer:

Peace in mind sa...

Nä. Jag har inga tips alls. Är helt slut vid den här tiden på dagen...fö slut vid alla andra tider också.

sagt o gjort sa...

Ajaj, låter inte bra!

Livet just nu sa...

Mammor har alltid rätt. Alltid. Fråga mina barn. De trodde dessutom att jag hade ögon i nacken när de var små. Mammor ser allt. Också. ;-)