söndag 30 januari 2011

creepy


Såg ni Bibliotekstjuven? Herreminje, det var otäckt på psykologisk toppnivå. Jag hade svårt att titta, Semlan satt sammanbiten. Fråga: Kommer vi någonsin kunna se Gustaf Skarsgård igen utan tänka på den där otäcka typen? Kommer han bli den nya Per Morberg, hans vidriga karaktär i Rederiet har för alltid etsat sig fast. Huvaligen. Ännu värre att tänka sig att det är sant. Han som sprängde sin lägenhet i luften på Surbrunnsgatan, det var ju liksom han.

Fråga 2: Vad tänkte jag på? Semlan ba, jag vill inte se någon film eller program som ger så där mycket ångest på bra länge. Dagen efter slänger jag på filmen Precious. Vadå incest, fattigdom och misshandel är det ångest? Huvaligen

3 kommentarer:

Livet just nu sa...

Jag tänkte se den på SVTplay. Tack för varningen nu får jag försöka se den när Mannen är hemma och det är ljust ute...

sagt o gjort sa...

Ja alltså de flesta jag pratat med la ner att se den efter några minuter. Vi höll ut och såg allt. Den var skitbra, men rekommenderas inte till känsliga läsare!

No-one sa...

Jag håller med, den var skitbra men ångestframkallande på ett märkligt sätt.