lördag 25 oktober 2008

Klaffad o klar

Två frågor inför operationen igår:

1) Hur ser operationskläderna ut?

2) Kommer jag säga konstiga saker när jag vaknar ur narkosen?

Nu kan jag exklusivt ge er svaren. Kläderna var över förväntan fula, bildbevis finns. Jag sa inga konstiga saker, men sköterskan skrattade åt (med?) mig så kanske.. Jag var ju inte riktigt hemma i huvudet.

Nu ligger jag på mammas soffa med mumieben, trasiga klaffar i höger vad är borta, förhoppningsvis de osnygga åderbubblorna också. Kan också konstatera att vissa sköterskor är jättetrevliga och snälla, medans vissa borde dra något gammalt över sig. T ex de som diskuterar sin lön i det knäpptysta rummet där folk vilar innan och efter operation, och som inte hälsar på mig eller erbjuder mig fika (det gjorde de till alla andra). Nu gör det faktiskt lite ont så jag ska vila. Peace!

Inga kommentarer: