onsdag 29 april 2009

importanto

"Sitt inte och vänta på att motivationen ska komma till dig för att få dig att sätta igång, den kommer längs vägen när du redan startat"
Ett av de mest användbara tips jag någonsin hört som jag verkligen har tagit till mig. Det kommer från Blossom Tainton och fungerar på det mesta i livet som jag har svårt att motivera mig för, träning, plugg m.m. Första träningspasset är inte kul, inte heller första sidorna i pluggboken. Däremot kommer du flyga hem från femte träningspasset och känna dig nöjd när du kan berätta om vad du läste idag. Jag ska förresten leta upp kurser som handlar om hur man motiverar människor, det tror jag är super intressant.

4 kommentarer:

No-one sa...

Bra citat! För så är det ju. Oavsett vad det gäller. Kloka ord.

sagt o gjort sa...

ja det funkar på typ allt, ändra sin kost eller sluta röka. Man måste förstås få motivationen att komma igång men sen får man massor tillbaka eller hur? :)

Karin sa...

jaja, jag får väl sätta igång med städningen då. Ska bara dricka upp kaffet och blogga lite först...

sagt o gjort sa...

Haha ja, min storstädning häromdagen började med sura miner och i det lilla hörnet. Sen 6 timmar senare var allt sparkling =) Lycka till!!