tisdag 21 april 2009

härliga tider strålande tider

Otrevliga människor som ska sälja är verkligen inte roligt, de kan dyka upp när du minst anar det!

För ett tag sen sprang jag runt i Fridhemsplan och fixade. Log för mig själv åt ett fyllo som hade en jättestereo med en svinbra låt och en ölburk på huvudet. Hakuna matata liksom! Då kommer hon.

"Heeeej, jag kommer från greenpeace, blaaaablaablabla. Skulle du kunna tänka dig att stödja oss. 100 kronor i månaden gör stor skillnad"

Mitt svar är, helt ärligt. "Låter jättebra, men tyvärr jag har inte råd".

Vem kan säga emot det? För jag har faktiskt inte råd! Jo hon såklart.

Då börjar hon jiddra om allt det skulle gå till och hur bra det är. IGEN.

Men hallå? Har du hörselorgan?

Hon avslutar snyggt med en sur min "Kom tillbaka om du kommer på att du har råd".

TROLIGT!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det värsta är när dom kastar ett spydigt "ha en bra dag" efter en när man (vänligt) tackat nej!

// Jenny

sagt o gjort sa...

Ja ush säger jag bara. trevlig all the way säger jag bara!! Man måste respektera människor, dessutom vet man inte när de kan tänkas återkomma om man säljer något.