tisdag 17 november 2009

whatever work's for you

Jag är sen några år GI-frälst. Det är min grej! Jag får äta saker som jag tycker är goda, bli mätt och ändå gå ner i vikt. Men jag kan fortfarande inte förstå omgivningens reaktioner. När jag började för snart 5 år sen var vårt fettfobiska samhälle helt förskräckt, (VA, ingen POTATIS!?) men nu börjar det sjunka in vad GI, typ, handlar om. Istället är det nu en ständig kamp om vilken metod som är bäst.

Min omgivning kan med lite trotsig eller retsam min leverera senaste forskningsrönen. "Det stod att GI inte funkar i tidningen". NEHE? Funkar det inte? Hur gick jag då jag ner nästan 10 kg samtidigt som jag åt mer fett än någonsin och inga kolhydrater?

Min poäng är att vad som passar för vem, är högst personligt. Det viktiga med vilken diet som helst är att man följer den. Viktväktarna funkar inte! - För mig. men GI råkar göra det, så why don't you kill me?

Inga kommentarer: