fredag 6 november 2009

läget?

Fel vecka att vara sjuk. Verkligen fel! Måndag och tisdag på min att skriva hemtenta. Que paso? Får helvetets urinvägsinfektion, verkligen en otrevlig upplevelse. Feber och penicillin. Jahapp det var den måndagen. Tisdagen? Supertjock hals och ett huvud fyllt med bomull. Tack. Kändes underbart att skriva den tentan. Tack, för att den i alla fall var lätt. Sen har resten av veckan bestått av samtal och sms för att avboka och säga nej tyvärr jag kan iinteeee.

Nu ligger jag här med taklampan tänd. Jag hörde en gång en man som sa, appropå hösttrötthet, att vi gör helt fel när vi myser in oss med tända ljus från eftermiddagen. Tänd! Sa han. Så då gjorde jag det.

Jag köpte i alla fall jordens skönaste hemmahänga byxor förra veckan som jag har levt i in sickness and in health sen dess. Det var ju, bra!

Inga kommentarer: