onsdag 6 maj 2009

känsliga läsare varnas

Jag ämnar vara glad, uttrycka glädje so to speak dårå. Detta mina vänner är vad jag är glad för: Jag har blivit erbjuden två sommarjobb av tidigare arbetsgivare (tiderna krockar tyvärr). De första blev jätteglada när jag sökte jobb igen, den andra hörde av sig idag. Jag var den första hon tänkte på för sin butik "för att du är så himla trevlig mot kunder". Sånt får man pysa lite happiness över!! Sen kan jag göra lite lyckoskutt åt att jag fick VG (högsta betyg) på förra kursen samt att jag idag, (fanfarer och trummor) HAR BOKAT INTENSIVKURS för KÖRKORT!!! Nu har jag ÄNTLIGEN ett svar på min hatfråga "när ska du ta körkort då?". Japp och detta kanske kliar lite i era ögon, men inte i mina av naturliga skäl: jag är apglad åt regnet. Allergi har denna vår fått en helt ny innebörd (hur låter psykiskt och fysiskt VRAK?) så en paus är precis vad jag behöver.

4 kommentarer:

No-one sa...

Grattis till jobben! Och intensivkursbokningen! För mig tog det 12 år innan jag tog mig i kragen och skaffade körkort.... (förra året). LYCKA TILL med det med.

sagt o gjort sa...

Tack pixa! Känns mycket skönt. Och väldigt skönt att det inte bara är jag som segar med körkort.. man kan göra så mkt annat kul liksom! =)

Karin sa...

Grattis till jobben! Jag tog också en intensivkurs, toppenbra! Och ca 10 år senare skaffade jag en bil och kunde använda körkortet mer än två gånger om året...

sagt o gjort sa...

Haha ja Karin, och man kan fråga sig varför det känns omotiverat att skaffa körkort!!?