onsdag 13 maj 2009

don't worry, be happy


Att vara nöjd eller inte nöjd med sin kropp, kan vi välja det? När jag gick i gymnasiet var jag hur fin som helst, - har jag sett på bilder. För det tyckte jag inte själv. Men varför skulle jag vara missnöjd? Och varför skulle jag vara det idag så länge jag mår bra? Jag tänker som så att jag om 10 år kanske ser ut på ett helt annat sätt, och tänker tillbaka på hur fin jag var som 25-åring, tänk vad glad jag skulle bli om jag då visste att jag hade vett att uppskatta mig själv. Det om något motiverar mig att tänka snälla tankar om min kropp som faktiskt klarar mer än vad jag tror (inkaleden ba!!). Jag läser just nu en massa bloggar om övervikt till min B-uppsats, och ett inlägg i det här temat som är väl värt att läsa är detta. Det är en bra tankeställare till oss som inte är överviktiga att slappna av lite kanske? Ja jag tror faktiskt att vi kan välja att vara nöjda eller inte, och en bra början är att tänka positiva och snälla tankar.

Inga kommentarer: