tisdag 3 maj 2011

Den som söker finner


Jag gick några minuter tidigt från måndagens piloxingpass. Åt en sån där gröt Great (god!) i omklädningsrummet och tog tunnelbanan till östermalm.

Det är inte första steget, inte heller andra. Det är en bit in på min resa mot ett ärligare, mer aktivt och bättre liv. Där jag vågar lyssna på mig själv, kan få mer ro och trygghet på flera plan i livet.

Meditationskurs! Hell vad rätt det kändes. Allt hon sa smälte in i mig.

De första lektionerna pratar vi om meditationen snarare än praktiserar. Det finns mycket spännande att lära om våra själar, fick jag förstå.

Den som söker hon finner, och hon finner ofta just de människor som kan hjälpa.

Forts följer...


Ps. Nästa gång ska jag äta lite mer innan. Jag var så nervös att min mage skulle kurra. Inte så zen.

Inga kommentarer: