måndag 9 mars 2009

prioriteringar..

..och intressen brukar avgöra hur vi spenderar våra pengar och inget är väl rätt eller fel. Idag listade Engla sin väsksamling och jag slås av hur olika vi är och hur annorlunda vi väljer att leva våra liv. En del samlar väskor i en garderob som luftas ibland, en del köper bilar, vissa lägger pengar på ett par nya bröst. Men ingen är nöjdare än jag över att samma summor tagit mig runt halva jorden bort på långresor. Flera gånger, och de upplevelserna finns det ingen prislapp på, det är en annan typ av investering. Viktigast är väl att alla är nöjda och glada!

2 kommentarer:

Annie - PD sa...

Att resa är bland det bättre helt klart :) Jag är dock en periodare - prioriterar olika från år till år. I vår/sommar blir det mycket spara inför den inte alltför feta mammapengen...:)

sagt o gjort sa...

Håller med!! Jag promotar inte ett spartanskt liv där allt ska gå till resor. Vardagslyx och lite shopping förgyller livet :) Perioder är det helt klart!