fredag 25 september 2009

skägget i brevlådan

Det här med skägg är svårt. Det blir oftast mer fel än rätt. Är det lata rackare som har skägg, såna med konstant navelludd? Eller för att det är fräckt? Det svåraste är bockskägg (bäääää) och den glesa valpvarianten, där det liksom blir glesa tussar. En annan fin variant är den ludna kinden. Återfinns på 15-åringen som inte ser sig själv i motljus så ofta.

I rulltrappan idag fick jag se en scen som fick mig att rysa ner till tårna: en tjej (absolut med navelludd) stod steget ovanför sin snubbe och kammade hans bockskägg med fingrarna medan de tittade lidelsefullt i varandras ögon. De lutade sig mot varandra som för att kyssas. ridå*.



*eller jag kunde inte titta mer.

2 kommentarer:

No-one sa...

Håller helt med. Ibland ser det ut som könshår i ansiktet... Skitäckligt! Särskilt bockvarianten. Vad handlar den om?! Får god lust att gå fram ibland och säga "skärp dig". Men så sansar jag mig och låter bli.

Tack för ett bra och viktigt inlägg i skäggdebatten.
Hej.

sagt o gjort sa...

Ja precis, jag vill nästa klippa liksom. Förstå vilken känsla att se bock-burret falla till marken? (Eller skräcken om det skulle blåsa på en). Tack för ditt inlägg i debatten Alexia, känns som att vi kan återkomma i ärendet.