tisdag 27 april 2010

vuxen

Som jag alltid har längtat efter att bli vuxen. Som jag alltid har längtat efter att inte bli vuxen.

Det fina i tiden som är nu? Det fina i tiden som är nu: att bo i en fin liten lya mitt i stan, med en fot i skolan, en i arbetslivet. Det fina i tiden som är nu, kärleken, kär-leken. Kär, k ä r. Det finaste i tiden som är nu; kär, att få lära känna en av de finaste jag vet. Kärleken i att se sina vänner utvecklas, gå vidare, skapa nya vägar. Det fina i att se sina vänner lära sig nytt, vara kompetenta på sitt jobb, ha större boenden, köpa, sälja, skapa och välja.

Det fina i tiden som är nu, att inte vara barn, ung, beroende. Veta att trampolinen är under mina fötter. Det fina i tiden som är nu är att inse att jag är vuxen och att det ända det innebär är att jag har allt ansvar och alla möjligheter. Och älska det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen tillbaka...massa fins ord ;)
// E

No-one sa...

Fint skrivet!